Vi använder cookies för att erbjuda en bättre upplevelse, samla in statistik och visa relevanta annonser. Genom att använda vår tjänst godkänner du detta. Läs mer i vår cookiepolicy.

Verifierade omdömen

En av de avgörande faktorerna för att få köp i butiken är att kunden känner sig trygg med att handla från butiken. En viktig del i processen att bygga upp ett tryggt varumärke är att ha många positiva omdömen på nätet.

Med hjälp av PriceRunners Verifierade omdömen har du inte bara kontroll på att det bara är betalande kunder som recenserar din butik, utan du kommer även få ett stadigt flöde av nyskrivna omdömen. Det gör att fler konsumenter kommer känna sig trygga med att handla från er butik.

Det är enkelt att implementera Verifierade omdömen. Det räcker med att ni publicerar en länk. PriceRunner hanterar därefter allt såsom utskick, sammanställning och publicering. Självklart har du även möjlighet att bemöta omdömen i de fall du anser nödvändigt.

Tips på hur ni får in maximalt med omdömen

  • Ha koll på den tekniska biten! Kontrollera att scriptet för Verifierade omdömen är på plats på er sida för orderbekräftelse för samtliga genomförda köp. En annan variant är att ni skickar med en länk till undersökningen i mejlet för orderbekräftelse. Det kan hända att scriptet faller bort vid någon förändring på er sajt och då försvinner också möjligheten för era kunder att lägga ett omdöme via PriceRunner.
  • Var öppna, inbjudande och tydliga! Använd gärna en bild ihop med en text som förklarar att det är värdefullt både för er och andra konsumenter. Alltihop bör även placeras tydligt och synligt så att ingen kan missa det.

Hur funkar Verifierade omdömen?

Efter att en kund genomfört ett köp i en butik så har hen möjlighet att utvärdera köpet hos butiken genom att klicka på en länk till PriceRunners Verifierade omdömen. Denna länk visas bara för kunder som slutfört ett köp, vilket gör att omdömen endast lämnas av riktiga kunder.

Undersökningen är uppdelad i två delar där butiken först utvärderas vid köptillfället och därefter efter leverans av produkten. I båda delarna betygsätter kunden butiken utifrån skalan 1-5, där 5 är det högsta betyget (Utmärkt) och 1 är det sämsta betyget (Dåligt).

Del 1: Utvärdering av köpprocessen (startas på butikens sida för orderbekräftelse) Del 2: Utvärdering av leverans (mejlas ut till köpare efter ca en vecka)

När scriptet för Verifierade omdömen är implementerat kommer ni få ett stadigt flöde av omdömen. I de fall ni får en negativ omdömen eller helt enkelt bara vill skriva ett svar till någon, så kan ni göra detta på adminsidorna för butiker. På våra adminsidor för butiker kan ni dessutom sätta upp en bevakning, så det skickas en notis till er varje gång ni får ett omdöme. Det ger er möjlighet att agera snabbt på olika typer av omdömen. Det är normalt värdefullt att vara aktiv och därigenom visa att ni tar era kunders synpunkter på allvar.

De butiker som aktiverar Verifierade omdömen kommer få större andel av klicken på PriceRunner och därmed fler affärer. OBS! Vi har verktyg för att kontrollera omdömen för att se om de inte är skapade av riktiga kunder. Om vi upptäcker falska omdömen förlorar butiken möjligheten att använda Verifierade omdömen.

Hur kommer vår butik igång med Verifierade omdömen?

Vår widget för Verifierade omdömen ska endast inkludera konsumenter som har utfört ett köp och skall därför placeras på sidan för orderbekräftelse på er sajt.

Er sida för orderbekräftelse laddar ett JavaScript från PriceRunners server. Scriptet definierar en funktion som öppnar undersökningen i ett nytt fönster. Ni kan styra så att funktionen anropas när en besökare klickar på en länk eller en knapp.

Koden kan placeras var som helst inom body-taggen på er sida för orderbekräftelse. Alla fetmarkerade stycken behöver ändras till era egna uppgifter.

<!—-Placeras någonstans på orderbekräftelsesidan--> < script src = "https://research.pricerunner.com/cgi-bin/quest/cssi.js?quest=102&client=CID"> < /script> < a href="#" onclick="launchCSS()"> Skriv in den text ni vill visa för länken här < /a> <!—-Nu har ni en länk som öppnar undersökningen när den klickas på-->

Om ni stöter på några problem eller har frågor, så tveka inte att kontakta oss.

Spårningsparametrar

För att ni som butik ska kunna se hur PriceRunner utvecklar er försäljning och hålla koll på vilka klick som kommer från oss så är det vanligt att använda spårningsparametrar (även kallat tracking) på produkternas direktlänkar. Parametrarna består av ett tillägg efter den ursprungliga produktlänken där det framgår vilken källa det är som har stått för klicket/besöket.

Exempel på hur Googles spårningsparametrar kan se ut: http://www.erbutiksadress.se/shop/produkt1.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Det finns många olika varianter av spårningsparametrar. Det går även att fördjupa och specificera sina parametrar, så att man kan se vilken av era kategorier och/eller produkter ett klick/besök tillhör.

Exempel: http://www.erbutiksadress.se/shop/produkt13482.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=klanningar-13482

Google Analytics är ett av de vanligaste verktygen för att analysera sajttrafik. Där kan ni ta reda på exakt hur mycket order som PriceRunners besökare gett er och på så sätt utvärdera trafiken. Ni har även möjlighet att se vilka produkter som är storsäljare eller vilka som är mindre lönsamma.

PriceRunner lägger till Googles spårningsparametrar på våra butikers produktlänkar när vi ser att de använder Google Analytics på sin sajt, förutsatt att det inte redan finns några spårningsparametrar i prisfilen.

Behöver ni hjälp att lösa specifika spårningsbehov eller har några frågor om spårning så är det bara att kontakta oss.

Inte medlem? Börja här