Budgivning

PriceRunners budgivning innebär att alla betalande butiker har möjlighet att annonsera för en viss produkt eller kategori. Det innebär ökad synlighet och mer affärer för er. Era annonser kopplas till rätt kategori och produkt. Ni kan när som helst justera sina klickpriser och påverka sin synlighet.

Varje kategori har ett minimibud. Det finns även möjlighet att via mejl få reda på när toppbuden ändras i era kategorier. Kontakta oss om ni saknar inloggningsuppgifter till våra adminsidor för butiker.

Förändringar från 1 augusti 2019

Den 1 augusti 2019 har vi utvecklat klart ett helt nytt budgivningssystem till er butiker. Det finns tillgängligt i vår Merchant Zone där ni kan buda för högre synlighet i alla kategorier. Har ni ännu inte tillgång till Merchant Zone så är det enkelt ordnat.

Alla bud från tidigare överförs till det nya systemet. Det aktuella budet (CPC) i kategorin avgör hur mycket synlighet man får på den sponsrade placeringen.

PR-produkt-annons

För att säkra upp bästa möjliga synlighet introduceras även olika synlighetsnivåer i form av Bronze, Silver, Gold och Supported. Vi vill med detta system försäkra oss om att ni behåller samma synlighet som tidigare.

Butiker med bud kommer att delas in i de olika nivåerna beroende på buden i det föregående systemet, d.v.s. att om du som butik har ett högt bud så kommer du till exempel placeras i kategorin Guld.

Efter den 1 augusti 2019 kan ni logga in i Merchant Zone för att se vilken nivå ni tillhör.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Exklusiva erbjudanden och kampanjer varje vecka. Läs om produktnyheter och trender, guider och produkttester som hjälper dig till en bättre affär!

Jag accepterar att via e-post få erbjudanden från PriceRunner, information om produktlanseringar och tävlingar. Du kan avregistrera dig när som helst. Läs mer i vår Integritetspolicy.