Vi lagrar data om din användning i cookies. Genom fortsatt användning godkänner du detta

Cookiepolicy

E-handlarindex

PriceRunner E-handlarindex är en kvartalsvis onlineundersökning som genomförs i samarbete med Kantar Sifo bland PriceRunners kunder. Undersökningen syftar till att följa utvecklingen av svensk e-handel genom ett index som tar hänsyn till e-handlarnas upplevelse av:

  • Tendens. Bedömning av hur onlineförsäljningen har utvecklats under det senaste kvartalet jämfört med föregående kvartal.
  • Nuläge. Hur försäljningsläget för e-handeln upplevs idag.
  • Framtidstro. Bedömning av hur onlineförsäljningen kommer att utvecklas under de kommande 12 månaderna.

I samband med E-handlarindex inkluderar PriceRunner en undersökning av e-handlarnas upplevelser av specifika och aktuella ämnen som påverkar svensk e-handel.

Senaste E-handlarindex

Q1 2019

E-handlarindex Q1 2019: Utvecklingen Q1 sämre än tidigare

Q4 2018

PriceRunner E-handlarindex på rekordnivå; ökar från 66,4 till 68,2 i Q4 2018

Q3 2018

E-handlarindex Q3 2018: Ökande optimism bland svenska ehandlare trots rekordvarm sommar

Q2 2018

E-handlarindex Q2 2018: Amazon dämpar framtidstron bland svenska e-handlare trots stark marknad

Q1 2018

Premiär E-handlarindex: 70 % av svenska e-handlare tror på ökad försäljning