Årets e-handlare 2007

Över 43.000 konsumenter på PriceRunner, Sveriges ledande konsumentguide för pris- och produktjämförelser har utsett ”Årets e-handlare”. Utmärkelsen delas ut inom elva kategorier till de e-handlare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner. Utmärkelsen baseras på konsumenternas egna upplevelser av köp från e-handlares nättjänst. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets e-handlare”. PriceRunner har sedan 2004 utsett ”Årets e-handlare”.

"Med utnämningen vill vi uppmärksamma de bolag som gör ett bra jobb för sina konsumenter. Gemensamt för alla som fått utmärkelsen är att de bjuder på hög kundnöjdhet – från hemsida och pris till leverans och kundtjänst. I vår senast användarundersökning svarade 63 % att det är viktig att en butik har fått bra betyg. Andra konsumenters bedömning av en e-handlare är onekligen en mycket viktig faktor i valet var man man gör sina inköpInför julhandeln kan konsumentens bedöming bidra till slutvalet av e-handlaren", säger Peter Carlsson, VD PriceRunner.

Bäst i varje kategori - Vinnarna 2007

Ginza

Kategori: Film & Musik | Poäng: 4.39 av 5

Inet

Kategori: Datorprodukter | Poäng: 4.41 av 5

Cyberphoto

Kategori: Foto | Poäng: 4.50 av 5

Hembiobutiken

Kategori: Hemmabio | Poäng: 4.53 av 5

Dustin Home

Kategori: Ljud & Bild | Poäng: 4.47 av 5

Webhallen

Kategori: Spel | Poäng: 4.37 av 5

Katshing AB

Kategori: Telefoni | Poäng: 4.41 av 5

Tretti

Kategori: Vitvaror | Poäng: 4.49 av 5

112ink

Kategori: Bläck & Toner | Poäng: 4.58 av 5

Lenson

Kategori: Kontaktlinser | Poäng: 4.55 av 5

ProPrint

Kategori: Digitalfotoframkallning | Poäng: 4.52 av 5

Några kommentarer från Årets e-handlare

Webhallen

"Vi är otroligt ärade och glada för att ta hem denna utmärkelse för andra året i rad. Att PriceRunners användare har röstat fram oss som vinnare ser vi som ett bevis på att vi gör ett bra jobb i alla led. Spelmarknaden har exploderat i år, i och med speltillverkarnas fokusering på casual gamers. Varvat med tunga AAA-titlar har efterfrågan många gånger varit större än tillgången. Att vi trots detta har lyckats hålla en hög servicenivå med nöjda kunder tyder på att vi är tydliga i vår kommunikation vilket är ett måste om man skall lyckas som Internethandlare. Vi på Webhallen tackar och bockar för denna utmärkelse", säger Fredrik Rosenvik, pressansvarig Webhallen.

Ginza

"Ginza tar denna utmärkelse som ett kvitto på att vår strävan efter enkelhet och trygghet i kombination med bra leveranser och prisvärdhet är precis vad våra kunder efterfrågar", säger Erik Zaar, Marknadsansvarig på Ginza.

Katshing AB

"För oss på Katshing är det närmast magiskt att få en utmärkelse som bygger på kundernas egna betyg och omdömen! Lägst priser och högst kvalité går bevisligen att förena, och vi kommer jobba ännu hårdare för att vinna kundernas gillande även 2008!", säger Anders Steen, VD Katshing.

Om undersökningen

Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner och som använder PriceRunners konsumentbedömningsprogram har möjlighet att erhålla utmärkelsen. E-handlarer måste ha programmet aktivt de sista sex månaderna 2007 och fått minst 300 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. Betyget är ett snitt av de 16 parametrarna.

  • Bäst i test
  • Rea
  • Guider
  • Om oss