Årets e-handlare 2006

Konsumenterna på PriceRunner har utsett ”Årets återförsäljare”. Utmärkelsen delas ut inom åtta kategorier till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner.

"Med utnämningen vill vi uppmärksamma de bolag som gör ett bra jobb för sina konsumenter. Gemensamt för alla som fått utmärkelsen är att de bjuder på hög kundnöjdhet – från hemsida och pris till leverans och kundtjänst", säger Peter Carlsson, VD PriceRunner.

PriceRunner, Sveriges ledande konsumentguide för pris- och produktjämförelser, har delat ut priset ”Årets återförsäljare” sedan 2004. Utmärkelsen baseras på konsumenternas egna upplevelser av köp från återförsäljarens nättjänst. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets återförsäljare”.

"Näthandeln växer kraftigt och därmed konsumenternas krav på nätbutikerna. Årets pristagare är alla återförsäljare som anpassat sin verksamhet efter konsumenterna behov. Förhoppningsvis kan årets vinnare verka som förebilder för övriga nätbutiker inom respektive bransch", säger Peter Carlsson.

Bäst i varje kategori - Vinnarna 2006

Cyberphoto

Kategori: Foto | Poäng: 4.49 av 5

Hembiobutiken

Kategori: Hemmabio | Poäng: 4.56 av 5

inWarehouse

Kategori: Ljud & Bild | Poäng: 4.30 av 5

Webhallen

Kategori: Spel | Poäng: 4.34 av 5

Ginza

Kategori: Film & Musik | Poäng: 4.38 av 5

Tretti

Kategori: Vitvaror | Poäng: 4.43 av 5

Komplett

Kategori: Datorprodukter | Poäng: 4.36 av 5

Om undersökningen

Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner och som använder PriceRunners kundcertifieringsprogram har möjligheten att erhålla utmärkelsen. Återförsäljarna måste ha programmet aktivt de sista sex månaderna 2006 och fått minst 300 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng.

  • Bäst i test
  • Rea
  • Guider
  • Om oss