Årets e-handlare 2017

Årets e-handlare

PriceRunner har utnämnt årets e-handlare med hjälp av kundrecensioner baserat på köp hos butikerna under 2017, där bland annat leverans och köpupplevelse har betygsatts. I år är det 18 butiker som har lyckats utmärka sig och tack vare nöjda kunder utsetts som vinnare inom sina kategorier.

"Utmärkelsen Årets e-handlare har delats ut sedan 2004 - och är unik på så sätt att den alltid baserats på verkliga omdömen från bekräftat köpande konsumenter och inte på någon allmän omröstning. Det är viktigt för oss att det är den butik med nöjdast kunder som vinner istället för de med bredast kontaktnät eller störst resurser. Alla vinnare stoltserar med utmärkelsen på sina sajter och ofta i sin marknadsföring - det tyder på att utmärkelsen har hög trovärdighet och är viktig för de som vinner. Det märks att e-handlarna gör sitt yttersta för att stärka och förbättra kundupplevelsen år efter år och vi på PriceRunner är mycket stolta över att belöna de som är bäst på det!" – William Heap, Operations Account Manager

Nedan kan ni se alla vinnarna samt läsa vad utmärkelsen betyder för dem.

Läs mer
Stor&Liten
4.52

”De betyder mycket. Framförallt är det ett kvitto på att kunderna är nöjda med oss och det är viktigt eftersom vi arbetar hårt med långa kundrelationer.”

inkClub
4.35

”Det är ett kvitto på att vårt kundcentrerade arbetssätt uppskattas och att våra snabba leveranser och låga priser är det som kunderna vill ha”

Inet
4.82

”Det gör oss otroligt stolta att få priset för sjätte året i rad! Att det är själva helhetsupplevelsen som bedöms gör att vi får bra återkoppling på hur vi arbetar, det blir både en bekräftelse och morot för hela organisationen. Våra fantastiska kunder fortsätter att uppskatta våra satsningar, det är dem vi har att tacka för utmärkelsen.”

Xenonkungen
4.32

”Kvalitet Funktion Design – På riktigt. Ett enkelt koncept som skapar win-win för alla om det verkligen efterlevs.”

Dogger
4.81

”Vi är oerhört stolta över att ha fått Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare Fritid 2017 för andra året i rad. Vi ser det som ett bevis på att vår satsning på god kundservice, bra priser och snabba leveranser är helt rätt.”

Sovtex
4.59

”Det är ett kvitto på att allt det hårda arbete vi lagt ner har lönat sig.”

Skapamer
4.5

”Vi är glada och stolta över att Skapamer för 4:e året i rad har blivit utsedda till året e-handlare. Nu fortsätter vi arbetet mot att bli ännu bättre genom att erbjuda låga priser, snabba leveranser och ett komplett sortiment av pyssel, konstnärs- och hobbymaterial.”

Apotea
4.79

”Jättemycket, vi är självklart jätteglada över utmärkelsen! Det är ett stort kvitto på att det vi gör är rätt och att vi ger kunderna det de vill ha.”

Bagaren och Kocken
4.77

”Det betyder så otroligt mycket!! Eftersom det är kunderna som fått säga sitt och det grundar sig i faktiskt köpupplevelse är detta en av de finaste utmärkelserna en e-handlare i Sverige kan få.”

Hembiobutiken
4.7

”Den betyder oerhört mycket på ett personligt plan. Det är ett kvitto på det jobb vi gör året om, som just är riktat mot de parametrar som mäts i årets ehandlare. Vi är väldigt stolta över att kunna ta emot den här utmärkelsen som bygger på statistik och äkta kundmätningar och därför känns väldigt relevant för vår verksamhets framgång.”

”Jättemycket. Denna utmärkelse visar att vi är på rätt väg. Vi kommer fortsätta kämpa för att du som Kund skall få bästa erbjudande och hög service.”

NordicFeel
4.74

”Vi är på en ny resa där NordicFeel satsar mer på kundupplevelsen, fantastiska skönhetstjänster och ett bredare premiumsortiment. Denna utmärkelse är ett gott bevis att våra kunder fortsatt ser NordicFeel som en destination för skönhet, samt att starten av vår nya strategi ger resultat. Vi är mycket glada och stolta att för sjunde året i rad få konsumenternas förtroende! Med över 19 000 skönhetsprodukter och 800 000+ kunder som handlar hos oss, är vi en av de största aktörerna i skönhetsbranschen i Norden.”

Skistart
4.8

”Att bli årets e-handlare inom sport för tredje året betyder enormt mycket för oss och är ett stort bevis på att det vi gör fungerar och är uppskattat. Nu har vi knipit priset tre år i rad men tro inte någonstans att vi ger oss här.. Självklart siktar vi redan nu emot att ta hem nästa års pris!”

NetOnNet
4.46

”Kunden är hjärtat i hela NetOnNets verksamhet och all vår utveckling görs med fokus på kundens perspektiv. Enkelhet och kundnöjdhet är ledord i varje NetOnNet-medarbetares vardag och vi arbetar hårt för att varje kundupplevelse ska bli så unik och bra som möjligt. Vi är oerhört stolta, ödmjuka och glada över att så många kunder tog sig tid att rösta på oss då utmärkelsen är det yttersta kvittot på att våra kunder uppskattar och värdesätter oss. Framförallt motiverar priset oss till att arbeta ännu hårdare för att förtjäna kundens förtroende även framöver. ”

Discshop
4.65

”Utmärkelsen Årets e-handlare är ett kvitto på att våra kunder uppskattar allt hårda arbete vi lägger ned på att fortsätta att utveckla Discshop.”

WhiteAway
4.91

”Vi är såklart mycket glada och stolta över utnämningen. Det ger extra energi och peppar oss till att bli ännu bättre. Samtidigt är det en bekräftelse på att vårt mål om att vara en vitvaruexpert som hjälper kunderna hela vägen är den rätta vägen att gå.”

Om undersökningen

För att bli utnämnd till årets e-handlare måste butiken vara kund hos PriceRunner samt använda PriceRunners konsumentbedömningsprogram. E-handlarna måste ha haft programmet aktivt under juni-november 2017 och fått in minst 100 kundrecensioner under samma period. Kunderna betygsätter 5 olika parametrar med 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. E-handlarens totalbetyg är snittet av de 5 parametrarnas poäng. Parametrarna som kunden får bedöma är e-handlarens fraktavgift, leveransalternativ, betalningsalternativ, leverans i tid, samt den totala köpupplevelsen.

Årets e-handlare 2006-2016

2016 I 2015 I 2014 I 2013 I 2012 I 2011 I 2010 I 2009 I 2008 I 2007 I 2006