Årets e-handlare 2008

För femte året i rad utser PriceRunner med hjälp av konsumentrecensioner årets bästa e-handlare. E-handlarnas betyg baseras på recensioner från konsumenter som handlat i butikerna. I år ligger över 46 000 recensioner till grund för betyget.

När en konsument avslutat ett köp hos en e-handlare som är ansluten i Pricerunners kundnöjdhetsundersökning får hon svara på ett antal frågor om köpupplevelsen. Två veckor efter köp följs undersökningen upp och konsumenten får nu bland annat svara på om leveransen var i tid och om hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

Bäst i varje kategori - Vinnarna 2008

Ginza AB

Kategori: Film & Musik | Poäng: 4.39 av 5

Misco AB

Kategori: Datorprodukter | Poäng: 4.52 av 5

Cyberphoto

Kategori: Foto | Poäng: 4.56 av 5

ONOFF

Kategori: Ljud & Bild | Poäng: 4.13 av 5

Webhallen

Kategori: Spel | Poäng: 4.43 av 5

Prispress.com

Kategori: Telefoni | Poäng: 4.53 av 5

Tretti

Kategori: Vitvaror | Poäng: 4.46 av 5

112ink

Kategori: Bläck & Toner | Poäng: 4.59 av 5

Lenson

Kategori: Kontaktlinser | Poäng: 4.51 av 5

ProPrint

Kategori: Digitalfotoframkallning | Poäng: 4.53 av 5

Lyko

Kategori: Skönhet & Hälsa | Poäng: 4.70 av 5

Om undersökningen

Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner.se och som använder PriceRunners konsumentbedömningsprogram har möjlighet att erhålla utmärkelsen. E-handlare måste ha programmet aktivt de sista sex månaderna 2008 och fått minst 400 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. Betyget är ett snitt av de 16 parametrarna.

  • Bäst i test
  • Rea
  • Guider
  • Om oss