Onlinebutik : 30K Store - Omdömen och Information

Serviceinriktad personal.
Expert inom Cykel, löpning, Simning, Triathlon och Skidor.
Egna gym, testcenter och fokus på helhetshälsa.
Namn 30K Store
Betyg & recensioner Återförsäljarbetyg: 3 / 5 1 recensioner
Butikens webbplats Till butik Till butik
Adress Huvudkontor 791 71 Falun
Org nr 556658-4826
Bolagsform Aktiebolag
Företagsnamn 30K sport i Skövde
Visa recensioner
  • alla
  • via PriceRunner
  • via återförsäljaren

Snittbetyget baseras på recensioner från de senaste sex månaderna och recensionskommentarer visas endast för de senaste sex månaderna. Endast recensioner med kommentarer visas.

Recension av T2 skickad 2017-07-17
Kvalitet på webbplats
3,0 / 5
3,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
5,0 / 5
5,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
3,0 / 5
3,0 / 5
Sammanfattningsvis

Butiken är ovillig att hantera reklamationer.

Efter att en GPS-klocka jag köpt hos 30K Store gått sönder kontaktade jag dem för att reklamera varan. De hänvisde mig då direkt till Garmin för garanti. Garmin står dock inte för någon returfrakt, vilket de i egenskap av tillverkare (och inte återförsäljare) inte heller måste. Jag vände mig då åter till 30K då de i egenskap av återförsäljare är skyldig att se till att jag kan få produkten reparerad eller utbytt utan kostnad för mig. Jag föreslog att de skickade mig en förbetald fraktsedel vilken är lätt att köpa på nätet från PostNord, och att jag på så vis enkelt kan skicka klockan direkt till Garmin i enlighet med vad dom tyckte jag borde göra. Det vill de dock inte, utan säger istället att jag istället kan skicka klockan till dom direkt om jag vill så skickar de klockan vidare. 30K Store vill dock inte heller skicka en förbetald fraktsedel för att skicka klockan till dem, eller svara på om och hur de kommer ersätta mig för egna utlägg.

Efter att ha publicerat det här omdömet fick jag till slut svaret att 30K Store självklart ersätter mig för frakten vare sig jag skickar klockan till dem eller direkt till Garmin (och de gör detta genom en banköverföring). De har alltså löst mitt problem på ett mycket smidigt sätt i slutändan, även om vägen dit var långt ifrån smidig. Förhoppningsvis är de i fortsättningen duktigare på att redan direkt vid en reklamation ge det bemötandet!

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej