Onlinebutik : Elgiganten Online - Omdömen och Information

Fri frakt vid köp över 500 kr. Samma pris online/butik. Äkta 30 dagar öppet köp* *Använd produkten under perioden, gäller ej för mobiler/mjukvara/film.
Namn Elgiganten Online
Betyg & recensioner Återförsäljarbetyg: 4.6 / 5 24 recensioner
Butikens webbplats Till butik Till butik
Adress Huvudkontor Elgiganten, Box 1264, Esbogatan 12, Plan 3, SE-164 29 Kista
Telefon 0771–115 115
Fax 036–39 53 50
Org nr 556471-4474
Bolagsform Aktiebolag
Företagsnamn Elgiganten Aktiebolag
Antal butiker Priserna gäller Elgigantens onlinebutik
Garanti Enligt konsumentköplagen 2 år. Även möjlighet att teckna trygghetsavtal vid köpögonblicket.
Öppet köp Elgiganten lämnar öppet köp i hela 30 dagar från mottagsdatum. Har du använt produkten skall den återlämnas komplett och oskadd. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig/bifoga kvittot.
Returpolicy Varan kan återlämnas till ditt lokala Elgiganten varuhus. Returnerar du paketet via Posten står du själv för fraktkostnaden.
Betalningsmöjligheter Kort, direktbank, paypal, delbetalning samt faktura.
Medlemskort Nej
Leveranssätt Brev, postpaket, hempaket (hemleverans av mindre varor) samt hemleverans (större varor).
Fraktkostnad Fri frakt på order över 500 kr
Medlemskrav Du måste registrera dig innan du handlar, detta för att enkelt få överblick över dina beställningar och leveranser.
Visa recensioner
  • alla
  • via PriceRunner
  • via återförsäljaren

Snittbetyget baseras på recensioner från de senaste sex månaderna och recensionskommentarer visas endast för de senaste sex månaderna. Endast recensioner med kommentarer visas.

Recension av linneaho skickad 2017-04-18
Kvalitet på webbplats
3,0 / 5
3,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
2,0 / 5
2,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
3,0 / 5
3,0 / 5
Sammanfattningsvis

Har varit i kontakt med kundtjänst i två olika ärenden. Första gången behövde jag komma i kontakt med butiken. Det var enligt supporten omöjligt, även om hon medgav att butiken hade gjort fel och jag behövde få kontakt med dem. Svaret blev, du får åka dit. Nu senast hade jag köpt hemleverans till mina varor. Varit hemma hela dagen. Får ett SMS som säger att vi kommer om 30-60 min. Efter 1,5h börjar jag efterlysa leveransen. De säger att de varit här. Ingen har ringt på dörren (jag bor i en 3a så jag hör ringklockan utan problem). Ingen har ringt till telefonen. Nu måste jag boka/köpa ny transport. Att jag kan uppvisa min samtalslogg och att ingen ringt spelar tydligen ingen roll. Dessutom så tar det 1-2 dagar innan jag ens har möjlighet att få kontakt med den del av kundtjänst som kan boka ny frakt. Det är så kopiöst dåligt skött! Vi beklagar att det blivit såhär hjälper mig föga.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av maji.mazi skickad 2017-04-11
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

dålig kund service, tar betalt för tjänster men utför inte dem. rent bedrägeri !

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av somnoler skickad 2017-04-11
Kvalitet på webbplats
3,0 / 5
3,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
3,0 / 5
3,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Hade just min sämsta köpupplevelse någonsin. Jag var hemma från jobbet för att ta emot en leverans av er. Väntade hela morgonen och förmiddagen innan jag ringde och frågade om ni var på gång. Jodå, det skulle bara bli försenat sa den första killen jag pratade med. En timme senare, långt efter utsatt leveranstid har jag fortfarande inte hört något. Jag ringer då igen och frågar vad som hänt. Då får jag veta att de ska ha varit här och ringt på porttelefonen. Men ingen har ringt på porttelefonen, eller min mobiltelefon för del delen. Jag undrar då hur ni kan lösa det. Ni föreslår att jag ska vara hemma från jobbet en dag till och betala ytterligare en frakt men inte få tillbaka pengarna för expressfrakten. Jag tänker att ni nog skojar, men Belle på kundservice är gravallvarlig när hon väljer att tro på leverantören istället för mig, kunden. Då ber jag att få häva köpet. Belle kan kreditera mig för varan men inte frakten menar hon. Är det såhär ni bedriver kundservice, Elgiganten?

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Verifierad recension skickad 2017-04-09
Total köpupplevelse
5 / 5
5 / 5
Kommentar

Billigast i hela Sverige och mycket bra service. Elgiganten är bäst.bara +++++++++

Verifierad recension skickad 2017-02-27
Total köpupplevelse
4 / 5
4 / 5
Kommentar

Lite överdimensionerad kartong, annars var allt som det ska.

Populära produkter från Elgiganten Online

Alla produkter från Elgiganten Online

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

R

S

T

U

V

W

X

Ö