Onlinebutik : Elgiganten Online - Omdömen och Information

Namn Elgiganten Online
Betyg & recensioner Återförsäljarbetyg: 1.3 / 5 5 recensioner
Butikens webbplats Till butik Till butik
Adress Huvudkontor Elgiganten, Box 1264, Esbogatan 12, Plan 3, SE-164 29 Kista
Telefon 0771–115 115
Fax 036–39 53 50
Org nr 556471-4474
Bolagsform Aktiebolag
Företagsnamn Elgiganten Aktiebolag
Antal butiker Priserna gäller Elgigantens onlinebutik
Garanti Enligt konsumentköplagen 2 år. Även möjlighet att teckna trygghetsavtal vid köpögonblicket.
Öppet köp Elgiganten lämnar öppet köp i hela 30 dagar från mottagsdatum. Har du använt produkten skall den återlämnas komplett och oskadd. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig/bifoga kvittot.
Returpolicy Varan kan återlämnas till ditt lokala Elgiganten varuhus. Returnerar du paketet via Posten står du själv för fraktkostnaden.
Betalningsmöjligheter Kort, direktbank samt faktura.
Medlemskort Nej
Leveranssätt Brev, postpaket, hempaket (hemleverans av mindre varor) samt hemleverans på pall (större varor).
Fraktkostnad Fri frakt på order över 500 kr.
Medlemskrav Du måste registrera dig innan du handlar, detta för att enkelt få överblick över dina beställningar och leveranser.

Butiksrecensioner

Övergripande bedömning
1,3 / 5
1,3 / 5
Totalt 5 recensioner

Medelbetyg

Kvalitet på webbplats
1,4 / 5
1,4 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,4 / 5
1,4 / 5
Support och garanti
1,4 / 5
1,4 / 5

Snittbetyget baseras på recensioner från de senaste sex månaderna och recensionskommentarer visas endast för de senaste sex månaderna. Endast recensioner med kommentarer visas.

Recension av chsta skickad 2016-01-26
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

I höstas köpte vi en fläkt med hemleverans, packar upp den 23/1 när snickaren ska komma, och det saknas en glasskiva till fläkten. Uppenbart produktionsfel. Felanmäler omgående, inom lagstadgade 3 års reklamationstid och 1 års frivillig garantitid. Får veta att en produkt som inte uppfyller sin funktion inte är deras ansvar. Vi har alltså köpt en produkt, utanför rea, som är felaktig och det är vårt fel att produkten är felaktig. Så nu står vi i en lägenhet som luktar Pölsemannen varje gång vi lagar mat för att vi litade på att Elgiganten har kvalitet och service.
Jag vill dela denna berättelsen till alla som funderar på att köpa vitvaror från Elgiganten. Om det är fel på deras produkter så är det ändå kundens fel som valde att handla av dem. Hittade igår en tvättmaskin, men vågar inte beställa av dem. Tänk om den inte tål vatten. Då är det ju mitt fel att jag köpt en dålig produkt på Elgiganten. Får bli Media Markt istället.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av drlindh skickad 2016-01-22
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Köpte och betalade en LG 65" OLED TV på Black Friday och fick veta att den skulle levereras den 19/1-16, kl 9-15. Priset var 46.990 kr och jag var från början tveksam att betala så mycket pengar för en produkt som skulle levereras nästan 2 mån senare men i förhållande till ordinarie priset på 76 kkr verkade det vara ett bra köp så jag tog chansen. Med stor glädje konstaterade jag att företaget inte hade gått i konkurs (vad hade då hänt med mina pengar?) när levereringsdatum närmade sig. Väntan på leverans blev dock lång den 19/1. Ingen TV kom och vi hörde ingenting. Vid 16-tiden ringde jag El-giganten och fick veta att TV-n inte existerade och troligen inte heller skulle komma in. Det kunde man kanske fått veta lite tidigare! Det fanns ett ex i en butik i närheten men köpet kunde inte överföras dit och kostnaden i butiken var högre trots "mellandagsrea". Ingen TV! Pengarna kom dock in på kontot 2 dgr senare, Puh! Det blir nog aldrig El-giganten igen.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av dreten skickad 2016-01-05
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Beställde en Projektor där..
Fick bekräftelse och ordernummer på beställningen och kvitto på betalningen som gjorts med mastercard..Efter ytterligare en dag får jag ett till kvitto och garantibevis på mitt köp,där de även skriver och tackar så mkt för mitt köp hos elgiganten..Senare på kvällen dag 2 får jag ett mess där det står att jag ej får ngn projektor och att de önskar mej en trevlig helg!

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av Joherg66 skickad 2015-12-04
Kvalitet på webbplats
3,0 / 5
3,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
3,0 / 5
3,0 / 5
Support och garanti
3,0 / 5
3,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Beställde och betalade en hårddisk under Black Friday, 50+ i weblager då och samma sak ett par timmar senare när jag kollade. Fick beställningsbekräftelse och därefter ingenting, ingenting och ingenting. Sex dagar senare mailade jag och undrade hur status var, fick svar dagen därpå(idag) att den inte fanns i lager(finns fortfarande 7 st butiker som har den) och att dom inte tänker leverera men att jag kan få handla något annat hos dom!

Inte nog med att lagerstatusen var lögn, dom tog pengarna och hörde sedan inte av sig att dom inte avsåg att leverera, först när jag kontaktade dom fick jag reda på det. Sega på mail dessutom.

Jag kommer aldrig någonsin mer handla hos Elgiganten, vare sig fysiskt eller online.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av Losningsorienterad skickad 2015-10-02
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Köpte tvättmaskin och torktumlare med expressleverans och installation. Det står EXPRESS på varje föremål vi köpt, men första tid var efter 8 dagar. I ett spann från 16-22 så kom de med 19.30 med maskinerna och forslade bort de gamla, men försvann utan att göra någon installation! Vi ringde nästa dag och klagade men kunde inte ångra köpet med mindre än att vi själva transporterade tillbaka de nya maskinerna till en butik eller betalade transport. Dessutom hade installatören påstått att tvättmaskinen var installerad! Vi gick då med på en ny tid för installation, och fick en inom två dagar (10 dagar totalt, jobbigt utan tvättmaskin med tre barn) 16-21 på en fredag. Tror ni att det kom någon installatör överhuvudtaget? Aldrig mer Elgiganten!

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej