Onlinebutik : Friluftsland - Omdömen och Information

Bra utrustning - Bättre upplevelser
Namn Friluftsland
Betyg & recensioner Återförsäljarbetyg: 1.3 / 5 2 recensioner
Butikens webbplats Till butik Till butik
Adress Huvudkontor Drottninggatan 120
113 60 Stockholm
Telefon 08210505
Telefonorder 08210505
Org nr 556542-7787
Bolagsform Aktiebolag
Företagsnamn Friluftsland Sverige AB
Antal butiker 10
Öppet köp 30 dagar
Medlemskort Nej
Köp på avbetalning Ja, via Klarna
Leveranssätt Posten
Fraktkostnad 79 kr på ordrar under 500 sek.
Medlemskrav Nej
Visa recensioner
  • alla
  • via PriceRunner
  • via återförsäljaren

Snittbetyget baseras på recensioner från de senaste sex månaderna och recensionskommentarer visas endast för de senaste sex månaderna. Endast recensioner med kommentarer visas.

Recension av Jonte.J skickad 2016-09-15
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
3,0 / 5
3,0 / 5
Sammanfattningsvis

Företaget säger sig ha problem med sin webshop som gett för stora rabatter på beställningar. Trots att man vet om problemet under flera dygn lämnar man det utan åtgärd. Istället låter man kunder lägga beställningar under fyra dygn och skickar sedan ut massmail till hundratals kunder och annullerar ordrar. I samma veva sprider man kunders e-postadresser vitt och brett till alla kunder, ett beteende som får flera kunder att reagera.

Kundkretsen blir ännu mer upprörda när man i princip anklagar kunderna för att ha agerat i ond tro. Som plåster på såren erbjuder man en rabatt på 20% ordinarie pris samtidigt som de säljer produkter för 25-40% i webbutiken.

Företaget agerar inte seriöst i sin marknadsföring och i sin kundhantering. Beställer du något gör du det på egen risk, de drar gärna pengar från ditt konto men räkna inte med att du kan vara säker på att få något levererat.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej

Recension av K1intan skickad 2016-09-15
Kvalitet på webbplats
1,0 / 5
1,0 / 5
Leverans- och lageruppgift
1,0 / 5
1,0 / 5
Support och garanti
1,0 / 5
1,0 / 5
Enkelhet att beställa/köpa
1,0 / 5
1,0 / 5
Sammanfattningsvis

Fredag den 9 sep, beställde 3 jackor. Priserna var angivna dels i kronor men också som en procentsats av vad de nu kostade i förhållande till det ordinarie priset. Fanns ingen anledning att tro att priserna var "för bra för att vara sanna". Priset i kronor OCH procentsatsen skulle alltså vara fel!
Den 12 sep. Mail från Friluftsland (som även skickats till 100+ andra kunder). De beklagar att de haft tekniska bekymmer under ett antal dagar, priser och lagersaldon har på vissa produkter (konstigt nog inte på hela hemsidan) varit felaktiga och de känner sig därmed berättigade att annullera ordern för mig (och övriga mailmottagare). Har Friluftsland så dålig koll att det tar flera dagar för dem att upptäcka dessa problem? Hur är det i så fall ställt med säkerheten för besökaren/kunden? Illvillig kod kan säkert planteras på en sida som är så dåligt omskött av företaget. Friluftsland visar på dåligt omdöme i såväl säkerhet som kundvård.

Rekommenderar du den här återförsäljaren?

Nej