Jämför priserna när du köper böckerna på nätet

Konsumenter kan spara upp till 45 %

Att köpa böcker på nätet har vuxit explosionsartat de senaste åren och i år beräknas försäljningen ytterligare öka. Men som konsument finns mycket pengar att tjäna på att jämföra handlarnas priser.

Det skiljer 33 % eller 56 kronor mellan den dyraste och billigaste nätbokhandlaren för populära Da Vinci Koden. Den kostar 168 kronor inkl. frakt hos Adlibris eller Bokus jämfört med Akademibokhandeln där samma bok kostar 224 kronor inklusive frakt.

Liza Marklunds Asyl kostar 168 kronor inkl. frakt på Bokus, jämfört med Akademibokhandeln där den kostar 234 kr inkl frakt. Det skiljer alltså 66 kronor eller hela 44 % mellan den dyraste och den billigaste återförsäljaren.

Omtyckta Harry Potter och Fenixordern kostar 168 kronor inklusive frakt, vilket är 40 % billigare jämfört med den dyraste bokhandeln Netbokhandeln där samma bok kostar 236 kr inkl. frakt.

I Pricerunners jämförelsetjänst kan konsumenter i realtid jämföra i princip samtliga boktitlar på den svenska och den internationella bokmarknaden. Hos Pricerunner finns flera miljoner boktitlar att jämföra från flera hundra handlare runt om i världen.

Exempel på prisskillnader på tre populära titlar:
Da Vinci-koden pris med frakt
Akademibokhandeln 204 kr
Wettergrens, nätbutik 207 kr
netbokhandeln 236 kr

Kristofer Arwin, tel:0709 56 52 22 E-mail:
kristofer.arwin@pricerunner.com

För mer information eller material rörande pressfrågor
Patric Blixt, tel:0709 56 52 54 E-mail:
patric.blixt@pricerunner.com

Pricerunner är ett ledande bolag inom prisjämförelse i Europa med verksamhet i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Bolagets verksamhet utgörs främst av en internetbaserad pris- och produktjämförelsetjänst som möjliggör för konsumenter att erhålla bästa produkt till bästa pris. Över 2 miljoner unika besökare använder varje månad Pricerunners tjänst för att jämföra priser och produkter inom ett hundratal olika kategorier. Pricerunner grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Pricerunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq:VCLK). För ytterligare information, vänligen besök
www.pricerunner.com.