Återförsäljare



Kundnöjdhetsmätning

En av de avgörande faktorerna för att få köp i sin onlinebutik är att kunden känner sig trygg med att handla från återförsäljaren. En viktig del i processen att bygga upp ett varumärke som utstrålar trygghet är att ha många positiva recensioner på nätet. Över 40 procent av svenska e-handelskonsumenter lyssnar på andras omdömen innan de genomför ett köp online (e-barometern, Q4 2012).
http://svenskdistanshandel.se/rapporter/



Trygghet Källor Erfarenheter

Klicka på bilderna för att förstora dem.


Med hjälp av PriceRunners Kundnöjdhetsmätning har du inte bara kontroll på att det bara är betalande kunder som recenserar din webbshop, du kommer även få ett stadigt flöde nyskrivna recensioner. Något som gör att fler konsumenter kommer känna sig trygga med att handla från er shop.

Det är enkelt att implementera Kundnöjdhetsmätningen (räcker med att ni publicerar en länk), PriceRunner hanterar utskick, sammanställning och publicering. Självklart har du även möjlighet att bemöta recensioner i de fall du anser nödvändigt.


Årets e-handlare

Sedan 2004 har PriceRunner utsett Årets e-handlare. Resultatet i utnämningen baseras på de recensioner som lämnats via Kundnöjdhetsmätningen. Det är alltså endast de återförsäljare som använder Kundnöjdhetsmätningen som har chans att bli Årets e-handlare. Läs mer om Årets e-handlare



Här hittar ni utförligare information om kundnöjdhetsmätningen.
Hur ni implementerar kundnöjdhetsmätningen i er webbshopp.


Om du har några frågor angående vår Kundnöjhetsmätning kan du kontakta: