Återförsäljare



Kundnöjdhetsmätning

En av de avgörande faktorerna för att få köp i sin onlinebutik är att kunden känner sig trygg med att handla från återförsäljaren. En viktig del i processen att bygga upp ett varumärke som utstrålar trygghet är att ha många positiva recensioner på nätet.

Med hjälp av PriceRunners Kundnöjdhetsmätning har du inte bara kontroll på att det bara är betalande kunder som recenserar din webbshop, du kommer även få ett stadigt flöde nyskrivna recensioner. Något som gör att fler konsumenter kommer känna sig trygga med att handla från er shop.

Det är enkelt att implementera Kundnöjdhetsmätningen (räcker med att ni publicerar en länk), PriceRunner hanterar utskick, sammanställning och publicering. Självklart har du även möjlighet att bemöta recensioner i de fall du anser nödvändigt.


Årets e-handlare

Sedan 2004 har PriceRunner utsett Årets e-handlare. Resultatet i utnämningen baseras på de recensioner som lämnats via Kundnöjdhetsmätningen. Det är alltså endast de återförsäljare som använder Kundnöjdhetsmätningen som har chans att bli Årets e-handlare. Läs mer om Årets e-handlare



Här hittar ni utförligare information om kundnöjdhetsmätningen.
Hur ni implementerar kundnöjdhetsmätningen i er webbshopp.


Om du har några frågor angående vår Kundnöjhetsmätning kan du kontakta:





Tre tips på hur ni får in maximalt med recensioner

Ha koll på den tekniska biten!

För det första så är det bra att ni kontrollerar att scriptet för Kundnöjdhetsmätningen är på plats på er orderbekräftelsesida för samtliga genomförda köp. En annan variant är att ni skickar med en länk till undersökningen i ert orderbekräftelse-mail eller liknande. Det kan hända att scriptet faller bort vid någon omstrukturering eller förändring på er sajt och då försvinner också möjligheten för era kunder att lägga ett omdöme via PriceRunner.


Var öppna, inbjudande och tydliga!

Var aktiva och inbjudande när ni erbjuder möjligheten att utvärdera er. Använd gärna en bild ihop med en text som förklarar att det är värdefullt både för er och andra konsumenter. Alltihop bör även placeras tydligt och synligt så att ingen kan missa det.


Motivera era kunder med en belöning eller tävling!

Det förekommer att återförsäljare erbjuder sina recensenter att delta i utlottning av en produkt eller ett presentkort. Detta vet vi har en positiv effekt på antalet omdömen som kommer in. PriceRunner kan i ett sådant fall bistå med att be vinnarna ta kontakt med er så att de kan ta emot sitt pris.