Mr PriceRunner

PriceRunners senaste reklamkoncept handlar om Mr PriceRunner som gärna delar med sig av diverse lärdomar som han och hans familj har lärt sig den hårda vägen.

Här kan du läsa mer om storyn bakom Mr PriceRunner.

Pris- och produktjägarna

I de djupaste delarna av nordvästra Sverige lever den lilla och skygga skaran pris- och produktjägare vars dagar går ut på att undersöka produktterrängen runtom i världen. Varje jägare är specialiserad inom ett specifikt område och där slår ingen hen på fingrarna, inte ens Wikipedia. Deras fantastiska minne och förmåga att scanna av stora mängder data har länge försökts imiteras vid framställning av AI förmågor men hittills har ingen dator kunnat matcha dem. Med kraften i deras split vision kan de på en bråkdels sekund sondera och kategorisera en stor mängd produkter. Snabbt kan de avgöra vilken produkt som är den bästa, inte bara till pris utan vilken produkt som är rätt för dig.

Även om pris- och produktjägarna är väldigt effektiva, så är det mycket produkter och specifikationer att gå igenom. Som tur är så har varje jägare en assistent som hämtar hem allt från fältprover till de senaste produktspecifikationerna.

Många av jägarna är skygga men det finns undantag. Ett sådant undantag är Mr PriceRunner. Mr PriceRunner är en av hjältarna som reder upp i produktdjungeln och guidar användare rätt. Till sin hjälp har han en get som är helt ostoppbar - oavsett distans eller vegetation som hen tar sig an plöjer hen igenom den utan pardon. Tillsammans skickar de värdefull data om nya kategorier och de senaste produkterna till PriceRunners kontor.